Ordensregler

Ordensregler Nim Skole og SFO

Tilstedeværelse
Eleverne skal møde hver dag i skoleuger, og de skal møde til tiden. Man kan som udgangspunkt fritages for undervisningen, når forældre anmoder om det.

Elever kan møde ind fra kl. 7.25, hvor der vil være tilsyn. Eleverne skal være klar til morgensang 7.45.

Eleverne skal forlade skolen efter endt undervisning med mindre de er en del af eftermiddagstilbuddet i SFO.

Opførsel
Eleverne skal behandle hinanden ordentligt og med respekt. Der skal være en god omgangstone på  Nim Skole.
Enhver form for mobning, chikane eller vold vil blive håndteret med øjeblikkelig indsats og/eller sanktion.
Dette gælder også på de sociale medier, hvor eleverne naturligvis også skal behandle hinanden ordentligt. Digital mobning og chikane vil også blive imødegået med øjeblikkelig handling.
For elever der gentagne gange forstyrrer undervisningen vil der blive lavet en særlig indsats og forældre inddrages.
Eleverne skal passe på skolens fysiske rammer, inventar og ejendom. Forsætlig eller uagtsom skade vil medføre krav om erstatning.

Mobiltelefon
På Nim Skole må man medbringe sin mobiltelefon. Eleven har selv ansvaret for sin mobiltelefon.

I skoletiden er der fokus på samvær og nærvær.
Telefonen skal derfor være enten i skoletasken eller en kasse i klassen. De præcise regler aftales i indskoling/mellemtrin.

Anvendelse må kun finde sted, når brugen fremmer læring og trivsel, ikke forstyrrer fokus og når det pædagogiske personale giver lov til det.

Det er ikke tilladt at filme eller tage billeder med mindre der er givet tilladelse af en medarbejder i en konkret fysisk såvel som virtuel undervisningssituation.

Regler gælder både for skole og SFO.
De samme regler gælder for smarture.
Er telefonfunktion, kamera eller internet aktiveret på Smartur, skal denne være i tasken.

Forældre vil altid blive kontaktet og inddraget i løsninger på eventuelle problemer.